پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230143
ثبت نام افراد جديد در سامانه سهام عدالت منتفي شد؟/آخرين مهلت ويرايش اطلاعات سهام عدالت
تاریخ انتشار : 1399/02/17 09:51:10
نمایش : 1466
رئيس سازمان خصوصي سازي مي گويد ظرفيت قانوني ثبت نام افراد جديد در سامانه سهام عدالت وجود ندارد و امروز آخرين فرصت براي ويرايش اطلاعات در سامانه سهام عدالت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سامانه سهام عدالت در روزهاي اخير مورد توجه بسياري از مردم قرار گرفت و بسياري به دنبال آزادسازي سهام عدالت خود هستند.

اخبار اقتصادي- افراد زيادي هم مي پرسند که آيا آنهايي که از ثبت نام سهام عدالت جامانده اند مي توانند دوباره در اين سامانه ثبت نام کنند؟

به گزارش افکارنيوز، سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir  مي باشد که با مراجعه به اين سايت افراد مي توانند اطلاعات خود را ويرايش کنند.

سهام عدالت

رئيس سازمان خصوصي سازي از مهلت ويرايش اطلاعات فقط براي آن دسته از سهامداران سهام عدالت که تا ساعت ۲۴ روز گذشته از طريق سامانه اقدام به آزادسازي کرده اند، خبر داد.

وي افزود تا ساعت 24 ديشب هر سهام داري وارد سامانه شده و اطلاعات خود را وارد کرده است، امکان ويرايش خواهد داشت و از فردا هر فردي اطلاعات خود را در روش مستقيم آزادسازي تنها يک بار مي‌تواند وارد کند. از عموم مردم درخواست مي‌کنيم دقت و بررسي لازم را قبل از ورود به سامانه انجام دهند تا دچار مشکلات اين چنيني و دوباره کاري‌ها نشويم.
ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

رئيس سازمان خصوصي سازي درباره جاماندگان ثبت نام سهام عدالت نيز بيان داشت:  بار‌ها تاکيد کرده ايم که براي ثبت نام افراد جديد در حال حاضر ظرفيت قانوني وجود ندارد و نمي‌توانيم راجع به اضافه شدن مشمولان سهام عدالت اقدامي را انجام دهيم.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

در تاريخ 9 ارديبهشت با دستور مقام معظم رهبري سهام عدالت بيش از 49 ميليون نفر از مشمولان اين سهام اجازه آزادسازي را گرفته و تاکنون نزديک به 2 ميليون نفر نسبت به تعيين تکليف سهام خود اقدام کرده اند.
نحوه احراز هويت سهامداران سهام عدالت

 مجري طرح الکترونيکي کردن احراز هويت سهامداران عدالت گفت: احراز هويت الکترونيک در داخل مجموعه سپرده‌گذاري با همکاري معاونت علمي رياست جمهوري بررسي شد و اگر زيرساخت‌هاي فني آماده شود تا يک هفته ديگر احراز هويت در سامانه سجام غير حضوري انجام خواهد شد.
ثبت نام در سايت سجام

ماهيار درباره فرايند احراز هويت الکترونيک گفت: اين فرايند بدين صورت است که وقتي فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هويتي آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکي از سامانه بانکي کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طريق سامانه شاهکار تطبيق داده شد براي احراز هويت مي‌تواند از طريق اين زير ساخت‌ها به صورت الکترونيکي اقدام کند.

وي ادامه داد: وقتي فرد وارد اين زير ساخت مي‌شود بر اساس رمز يک بار مصرفي که براي او صادر مي‌شود وارد سيستم شده و در مرحله اول عکس او با تصوير برروي کارت ملي تطابق داده مي‌شود. اين تطابق مبتني بر الگوريتم‌هايي پيچيده است و قطعاً دقت‌هاي دارد و ممکن است خطاهايي نيز داشته باشد.

وي افزود: نکته دوم اين است که کارت ملي فرد بايد توسط خود فرد اسکن شده و تصوير آن با تصوير کارت ملي که نزد ثبت احوال است چک مي‌شود.

ماهيار توضيح داد: در گام بعدي از کاربر خواسته مي‌شود که از خود يک فيلم سلفي گرفته و متن تصادفي که ظاهر مي‌شود را بخواند در اين مرحله فرد از زواياي مختلف نحوه بيان او سنجيده مي‌شود و اين با الگويي که گفته شده مقايسه مي‌شود که آيا اين ويدئو به صورت زنده گرفته شده و آيا اين جمله‌ها به طور صحيح گفته شده است يا خير

مجري طرح الکترونيکي کردن احراز هويت سهامداران عدالت ادامه داد: در نهايت کاربر امضايي به صورت الکترونيکي انجام مي‌دهد و آن‌را براي سجام مي‌فرستد.

ماهيار در پايان تصريح کرد: براي کنترل‌هاي بيشتر از اپراتورهاي آفلاين هم استفاده کرده‌ايم اين اپراتورها در بازه‌هاي زماني مخالف اطلاعات کاربر را بررسي مي‌کنند و پس از اينکه مطمئن شدند شماره موبايل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هويتي هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلي وجود نداشته باشد اين فرد به عنوان فرد سجامي معرفي مي‌شود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html